Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 17 Αυγούστου 2019

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΕΑΣ // ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ // 7 ΜΑΪΟΥ - 30 ΜΑΪΟΥ 2009 Ο ζωγράφος εκθέτει την πρόσφατη δουλειά του, 2002 -2008. Τα θέματα του είναι συνήθως ανθρώπινες μορφές που αντιμετωπίζονται με την τεχνική του λαδιού, με σινική μελάνη αλλά και με μεικτή τεχνική. Ο Β. Δημητρέας μιλάει για το έργο του σε ένα σύντομο διάλογο με το Χρήστο Θεοφίλη: Χ.Θ: Νομίζω ότι στο έργο σας η αντίληψη – αντιμετώπιση, γραφή – φόρμα δοκιμάζονται στο αίτημα μιας κοινωνικό-πολιτικής, βιωμένης τέχνης. Β.Δ: Νομίζω ναι. Αλλά η αφετηρία είναι ευρύτερη και σύνθετη. Πρέπει ακόμα να διευκρινίσω κάτι? δεν πιστεύω ότι οι περισσότεροι καλλιτέχνες εικονογραφούν ή εικονοποιούν μια «ιδέα» ή ένα προϋπάρχον νόημα, χωρίς τροποποιήσεις μορφικές και νοηματικές. Η κοπιαστική προσπάθεια μορφοποίησης είναι συνήθως λιγότερο ή περισσότερο απρόβλεπτη. Οποιαδήποτε νοηματοδότηση, με τη στενή ή ευρύτερη έννοια, επιχειρεί ο καλλιτέχνης, διαρθρώνεται και αναδιαρθρώνεται αλλά και διυλίζεται από τη σύνολη προσωπικότητά του. Η σύνθετη αυτή διαδικασία δεν είναι μια απλή καταγραφή. Οι αφελείς εκλογικεύσεις της τέχνης είναι περισταλτικές και ζημιογόνες είτε χρησιμοποιούνται για την κοινωνικότερη λειτουργία της τέχνης, είτε χρησιμοποιούνται από μια πτωχευτική νοησιαρχία. Χ.Θ: Νομίζετε ότι η «κοσμοθέαση» του καλλιτέχνη απαιτεί μια διαρκή καλλιτεχνική έρευνα για να στηριχτεί μορφοπλαστικά, για να κατακτηθεί η αξιοπιστία της φόρμας; Β.Δ: Βεβαίως. Η όποια «κοσμοθέαση» του καλλιτέχνη απαιτεί μια διαρκή αναζήτηση, θα μπορούσα ίσως να πω, βασανιστική έρευνα για να στηριχτεί μορφοπλαστικά, για να κατακτηθεί η αξιοπιστία της φόρμας, και αυτό δεν οδηγεί αναγκαστικά σε έναν άδειο φορμαλισμό. Χ.Θ: Χωρίς να έχω την πρόθεση να προτείνω αξιολογικές κρίσεις, θέλω να σημειώσω τις διαρκείς μεταπλάσεις, τις συνθετικές αλλαγές, κάποτε και τη διάλυση της φόρμας και τη χαρακτηριστική χρήση του μαύρου χρώματος σε πολλά έργα του Β. Δημητρέα. Νομίζω ότι έχουμε ένα ύφος πυκνό και ιδιαζόντως προσωπικό. Θα τολμούσα να πω ότι διακρίνω μια συγγένεια «στάσης» με το Γ. Χαλεπά, τον Π. Σαραφιανό και το Γ. Σκλάβο. Ο ίδιος αναφέρεται συχνά στο Γκόγια και τον Καραβάτζιο μεταξύ άλλων. Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης, μέλος A.I.C.L. Association Internationale de la Critique litteraire / επιμελητής της στήλης "Αυτοπροσδιορισμοί" των σελίδων Γράμματα - Τέχνες - Εικαστικά της εφημερίδας "Η Αυγή" και συνεργάτης του περιοδικού "Culture" της εφημερίδας "’Ο Κόσμος του Επενδυτή’". Βιογραφικό Ο Β. Δημητρέας, Ομότιμος Καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, γεννήθηκε το 1934 στο Μελίσσι Κορινθίας. Από το 1958 έως το 1963 σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Ι. Μόραλη. Από το 1967 έως το 1975 εργάστηκε στο Παρίσι, όπου παράλληλα με τη ζωγραφική του, παρακολούθησε μαθήματα κοινωνιολογίας της Τέχνης. Δίδαξε στο Κέντρο Τεχνολογικών Εφαρμογών, στη Σχολή Βακαλό και αργότερα στην Α.Σ.Κ.Τ ως ειδικός επιστήμονας και λέκτορας. Από το 1985 έως το 2002 εργάστηκε ως καθηγητής ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Υπήρξε μέλος της «Ομάδας Τέχνης ά» και του «Κέντρου Εικαστικών Τεχνών». Συμμετείχε επίσης στην «Ομάδα για την επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη» ενώ ήταν ιδρυτικό μέλος της «Ομάδας Τέχνης 4++». Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια ως ομιλητής και έχει δημοσιεύσει κείμενα σε πολλά περιοδικά. Έχει παρουσιάσει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές. Hard cover 24 pages full color, size each sheet 22,5 x 22,5 cm. edition of 1500, Published by Peritechnon, Athens 09 Text: V. Dimitreas & Ch. Theofilis Athens 04/2009


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

  Christos Theofilis (Greek, born 1956)Visual Artist· 2000 ΙΔΡΥΕΙ ΤΟΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ART-ACT ΚΑΙ ΤΟ 2007 ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤ...