Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 17 Αυγούστου 2019

Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης


Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης



Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης


Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης


Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης


Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης






Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης


Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης



Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης



ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΙΩΑΝΝΟΥ [1945-2009] ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ....................................... ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Τρία στενά μια δρασκελιά… μικρή διαδρομή Σταύρο..... λέγαμε να κάναμε ένα κοιμητήρι στο λόφο του Στρέφη για πρεζάκια και ζωγράφους ... άντε να ανέβω Παπάγου.....ενώ από την Μουριά στην Καλλιδρομίου, Μπενάκη δεξιά και θα τα λέγαμε.. Αντιπαλεύαμε - μα εγώ στην λήθη δεν σε πέρασα.... Εξαρχειόπαιδα ήμασταν ορέ Σταύρο και αν καμιά φορά παίζαμε «πετροπόλεμο», γρήγορα στην ερημιά μας φιλιώναμε...σιγά μην είχαμε αρχηγούς. Αυτόκλητοι ερχόντουσαν οι προικοθήρες της τεχνεμπορίας και ζητούσαν αρχηγιλίκια, αλλά εμείς τους τελειώναμε συνωμοτικά με ένα “-ακης” η “-ούλης” · όλα με συνοπτικές διαδικασίες… και ποτέ δεν πλακωθήκαμε για την καραβάνα μας ή την πρώτη θέση στα κείμενά τους. Τώρα σου έχω μια έκπληξη · έκανα μάζωξη στη μνήμη σου χωρίς αυτούς και αλλά “τέτοια”. Τα φιλαράκια Σταύρο είμαστε εδώ...., ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Και δεν ήμουν εκεί στο τελευταίο αντίο ,παρότι τα είχαμε μιλήσει καμιά εικοσαριά μέρες πριν και έδειχνες να το ξεπερνάς και αυτό το εμπόδιο καλύτερα από τον Περικλή Ιακωβάκη έτσι κι’ αλλιώς το είχες ξανακάνει .Πάντως εμείς η κουβέντα μας είχε να κάνει με το μπλε και αν κρατάει η άσπρη χειρονομία. .Άλλωστε η κουβέντα μας γύρω από αυτό περιστρέφονταν .Αυτή τη μέρα λοιπόν έτρεχα στην Καρδίτσα .Ξέρεις λίγες μέρες πριν μας άφησε και η Λυδία και έπρεπε να είμαι δίπλα στο Χαρίλαο, το ίδιο θα έκανες και εσύ ,ξέρω πόσο πολύ είχες αγαπήσει την Καρδίτσα .Θυμάσαι τι ωραία έκθεση κάναμε στην πινακοθήκη με τον Κυριάκο και το Γιώργο και τι ωραία έγραψε ο Γιάννης, από τότε είχες μάθει το δρόμο να πηγαίνεις μόνος σου στην Καρδίτσα .ήταν που σου έκανε εντύπωση πόσο φιλότεχνη ήτανε .Πόσο μου λείπει να μου τηλεφωνείς και να μου λες ιστορίες για τον ψηλό με το μονόροδο και το κυνήγι της αστυνομίας. Όλα αυτά ρε φίλε μου λείπουν και άλλα πολλά τι να πρωτοθυμηθώ. Είναι πολλά τα χρόνια βλέπεις πάνω από 30 .άχ αυτό το νταντά τα φταίει παρέα με τον Κεσσανλή να πίνει το ουίσκι στο φλιτζάνι και εμείς την μπύρα μας ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΦΙΛΕ ΣΤΑΥΡΟ Γιάννης Αντωνόπουλος Ζωγράφος ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Αλάνθαστο σημάδι για το αν μας άρεσε κάποιο έργο ζωγραφικής που είδαμε είναι η ακατάσχετη επιθυμία που νοιώθουμε να κάνουμε και εμείς το ίδιο. ‘Έχοντας δει για παράδειγμα τοπία του Corot θέλουμε και εμείς βγαίνοντας από το μουσείο να κάνουμε κάτι παρόμοιο. Είναι μια εμπειρία που την έχουν μοιραστεί όλοι οι ζωγράφοι. Το ίδιο αίσθημα είχα κάθε φορά που πήγαινα σε έκθεση του Σταύρου Ιωάννου. Του έλεγα λοιπόν- «Σταύρο αύριο θα προσπαθήσω να ζωγραφίσω σαν και εσένα». ‘Ένοιωθα ένα παράξενο αίσθημα ταύτισης. Σαν ξαφνικά τα έργα του με την τόλμη και την άνεση με την οποία ήταν φτιαγμένα να μου αποκάλυπταν για μια στιγμή το πως γίνεται η ουσιαστική ζωγραφική. Τότε δεν με πίστευε- «Καλά και την άλλη φορά την ίδια μου έλεγες». (Κι ας είχα προσπαθήσει με οικτρά βέβαια αποτελέσματα) Τώρα όμως Σταύρο, από τις σφαίρες στις οποίες βρίσκεσαι, απ’ όπου μπορείς να διαβάσεις με καθαρότητα την σκέψη μου ξέρεις πως η αγάπη μου και ο θαυμασμός μου για την ζωγραφική σου ήταν (και θα είναι) ειλικρινής και χωρίς όρια. Στέφανος Δασκαλακης Ζωγράφος ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Αγαπητέ Σταύρο, Στον Παράδεισο ή στα Ιλίσσια πεδία, στις Νήσους των Μακάρων ή στις Ουράνιες Σφαίρες, όπου και να βρίσκεσαι, δεν έκανες καμία παραχώρηση στον εαυτό σου κι εμάς τους άλλους! Γνώριζες ότι πίσω από κάθε πινελιά ένας ολόκληρος κόσμος δεμένος με τον εαυτό σου, μάχεται να ανέβει στην επιφάνεια. Και βιαζόσουνα να προβάλεις μια νέα και εύθραυστη τάξη πραγμάτων μέσα στον αντικειμενικό χώρο! Δυναμικές γραμμές και κατακλυσμιαίες χρωματικές εκρήξεις, ισόρροποι όγκοι και δομημένες συνθέσεις γέμισαν τα τελάρα σου κι έγραψες στη μνήμη μας εικόνες λυρικές, φωτεινές, αισιόδοξες, εικόνες που πολέμησαν με πείσμα την απαισιοδοξία, την ασχήμια και την ευκολία των καιρών. Ολόκληρη η περιπέτεια των μεταμορφώσεων του τοπίου, από το 1976 που ασχολιόσουν με πάθος, μέχρι το 2004 -στην τελευταία έκθεση που κάναμε μαζί στην Καρδίτσα («Μινιμαλιστικός Εξπρεσιονισμός», Δημοτική Πινακοθήκη) - ακόμη και η πρωτότυπη σειρά με τα τραπουλόχαρτα (γκαλερί Titanium, 1988) δεν είναι παρά αποδείξεις μιας έκφρασης σβέλτης, λυγερής και σφριγηλής που διέθετες μετά από έντονη πνευματική προπόνηση. Σε χαιρετώ με μια παράφραση πρότασης του Σεφέρη σαν ευχή «Ας είναι ο ουρανός ένα μεγάλο φτερό περιστεριού». Γιάννης Κολοκοτρώνης Ιστορικός τέχνης ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Σταύρο μου, Επειδή δεν βρίσκω λέξεις κατάλληλες για να ορίσω την απώλεια της εύθραυστης ματιάς σου, σχήμα ικανό να κυκλώσει την απουσία της ποιητικά μετέωρης παρουσίας σου που μας άφησε άλαλους πριν ένα χρόνο και επειδή εξακολουθώ να αποζητώ τον ίσκιο σου στα καφενεία της Αίγινας, θα ήθελα απλά να μνημονεύσω ετούτα τα δικά σου: «…Το βράδυ τα άστρα ανάλογα με τις διαθέσεις του αγνώστου είναι μακριά, άλλοτε πιο κοντά και πολλές φορές νομίζεις ότι μπορείς να τα πιάσεις. Εκεί επάνω για μια στιγμή μου πέρασε η σκέψη, ότι μπορεί να υπάρχει μια αιωνιότητα που δεν έχει σχέση με το τι θ’ απογίνω εγώ, και δεν φοβήθηκα». Ελπίζω και τώρα να μην φοβάσαι, εκεί που πετάς, καλέ μου... Ίρις Κρητικού Ιστορικός Τέχνης ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Πέρσι τέτοιο καιρό περίπου, με πήρε τηλ. ο Θεοφίλης (“Χρηστάρας” κατά Ιωάννου ,Αντωνόπολο, Μορταράκο, κ΄Κασκούρα.) “Κυριάκο ….χάσαμε τον Σταύρο….το φιλαράκι έφυγε” Δεν πήγα στην κηδεία. Δεν ξέρω τι μ ΄έπιασε, δεν ήθελα να θυμάμαι, το μακάβριο αυτό θέαμα, να χώνουν τη κάσα στο λάκκο και μέσα της να είναι ο Σταύρος. Προτίμησα να τον θυμάμαι έτσι: 1978 περίπου στο μπιλιάρδο. “Ρε μαλάκα, παρ ’τον Γιάννη κ’ ελάτε στην Αστυπάλαια το βράδυ. -Παρ τον εσύ.” Και αργότερα. “Μορταράκο, με πήρε ο κουφός για κάνα σουβλάκι, ή Μαδάρες, και μετά Dada, θα τον πάρω με το παπί, εσύ έλα στις 9 στο μπιλιάρδο ,εντάξει;” Ή 22 χρόνια αργότερα. “Ρε σεις, κάνουμε μία έκθεση; Οι τρεις μας. -Στη Βάσω, εγκαινιάζουμε και τη γκαλερί -Να πούμε του Μάνου να μας συμμαζέψει.” Γκαλερί Μπαταγιάννη 2000. “Από τη γενιά του ΄80” Μάνος Στεφανίδης. ”Γράμμα σε τρεις φίλους” Ή “Ρε μαλάκες πάμε Καρδίτσα; -Στη Δημ. Πινακοθήκη, είναι ο Α. Πίτσαβος εκεί. -Να πούμε και στο Γιώργο (Μήλιο) ή στον Κασκούρα.” Δημ.Πινακοθήκη Καρδίτσας 2004 “Μινιμαλιστικός –Εννοιολογικός – Εξπρεσιονισμός” Γ. Κολοκοτρώνης, Α. Βαρλάμης. Ή, το καλύτερο, και οι τρεις πάνω στο παπί!!! Μετά το Dada. Στη μέση ο Σταύρος, φώναζε. “Αντωνόπουλε, παρ τον κουφό ρε, με το μαρούλι, κ ’ελάτε αύριο για μπιλιάρδο, εντάξει; -(γέλια) Ναι. Εσύ είσαι καλύτερος. -Ε ,τι να κάνουμε τώρα ,εσύ είσαι το αυτί μας.” Το παπί του Γιάννη το έλεγε “μαρούλι” γιατί ήταν πράσινο και το αυτοκίνητό μου το έλεγε “μουστάρδα” γιατί ήταν κίτρινο. Βέβαια όταν είσαι με τον Αντωνόπουλο τον Θεοφίλη και τον Κασκούρα, νομίζεις ότι, όπου νάνοι θα σκάσει μύτη. Χρήστο ,νομίζω πως δεν χρειάζονται ευχές για να τον θυμόμαστε. Και να θέλουμε φίλε να τον ξεχάσουμε, δε γίνεται ,υπάρχει το έργο!! Άντε γεια. Τα ξαναλέμε. Κυριάκος Μορταρακος ζωγράφος ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Πύργοι από τραπουλόχαρτα ζωγραφισμένοι, πύργοι από τραπουλόχαρτα κατασκευές στο χώρο, σύμβολα του εφήμερου, που χαρακτηρίζει τη ζωή και τα έργα-μας. Μια έκθεσή-σου Σταύρο Ιωάννου, στη γκαλερή Τιτάνιουμ, που δε θα τη ξεχάσω όσο ζω, όπου η ζωγραφική-σου είχε φτάσει σε πλήρη ωριμότητα. Βιάστηκες Σταύρο να φύγεις από κοντά-μας και όταν μια γνήσια φωνή σιωπά, αυτός ο αμφισβητούμενος χώρος του σιναφιού-μας φτωχαίνει περισσότερο. Παρόλα αυτά, πεισματικά, ενάντια στην άγνοια και τον ξιπασμό που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος των κριτικών του τόπου-μας, εκείνο που μένει είναι το καλλιτεχνικό έργο που γεννήθηκε και εκφράζει την αλήθεια του δημιουργού-του. Έτσι θα είσαι κοντά-μας με τους ζωντανούς μάστορες της Ζωγραφικής Τέχνης, το Νίκο Λύτρα, το Μαλέα, τον Παπαλουκά, τον Οικονόμου, τον Τριανταφυλλίδη, τον Μπουζιάνη, το Γιώργο και το Νίκο Παραλή, το Βενετούλια, το Μόραλη, τυχαία θυμήθηκα αυτά τα ονόματα, θα μπορούσανε να ήτανε και πολλά άλλα ακόμα, γιατί με το μόχθο και τη πνευματικότητά-τους οργώσανε το χώμα της Τέχνης του τόπου-μας και το έργο-τους ανθίζει με τα καλλίτερα έργα της Ελληνικής Ζωγραφικής. Χρόνης Μπότσογλου ζωγράφος ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Σε δεύτερο πρόσωπο (ένα ακόμα σημείωμα στον Σταύρο Ιωάννου) Επισημαίνεις μια χαμένη , οριστικά απολεσθείσα έννοια της απώλειας. Όχι την πολυπληθή και χρησιμοποιημένη «του μεγάλου κενού», αλλά την σπάνια του ανεξακρίβωτου. Και πρέπει να ομολογήσω ότι δεν είμαι σίγουρος αν έχεις φύγει ή αν έχεις γλιστρήσει στο ημίφως των αναγκαίων, των υποχρεωτικών, των βαθύτατων υποψιών. Γιατί , όπως ξέρεις, ο ζωγράφος γίνεται εύθραυστα και πιθανά υποχρεωτικός για τους υπόλοιπους, μέσα από την πνευματική συνοδοιπορία. Ή μάλλον ότι ο ζωγράφος συστήνει με αδυσώπητο τρόπο την πνευματική συνοδοιπορία, σχεδόν την θρησκευτική συνενοχή. Σ αυτό το ημίφως ουσιώνεται. Μεγάλωσες στην τύρβη των διεθνών προτύπων που ο τόπο μας νομοθέτησε με ανασφάλεια και επαρχιωτισμό. Κέρδισες την δική σου ουσία, απολύτως κατακτημένη, εντελώς ευσταθή , διδάξιμη. Δεν έτυχε να μπεις σε ένα πιο έγκριτο θεσμικό χώρο, περίσσευες, όπως τα καλύτερα σ αυτό τον τόπο . Κοίταζες πάντως, υποδεικνύοντας την αλήθεια, ποτέ προτείνοντας την αμφίεση. Αυτή τη συμπύκνωση μάλλον ζωγράφισες και ως ζωγράφος και ως χαρακτήρας. Μπορώ να την διαισθάνομαι στην εξαιρετική ζωγραφική σου, να το διδάσκω, να το διδάσκομαι και να το αιτούμαι. Είμαι πια βέβαιος ότι η αγάπη σε ένα ζωγράφο είναι πάνω απ όλα η ζωγραφική. Δημήτρης Α. Σεβαστάκης, ζωγράφος ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Την Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2009 ο Σταύρος Ιωάννου, άφησε την τελευταία του πνοή, στις 10:30 το πρωί, στο Ευγενίδειο Θεραπευτήριο. Η νεκρώσιμη ακολουθία του έγινε την Παρασκευή 17/7 , στις 5:00 το απόγευμα, στο Νεκροταφείο Παπάγου. Ο Σταύρος Ιωάννου [1945-2009] Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών το 1976. Είχε παντρευτεί με τη Σίσσυ Βαμβακά, με την οποία απόκτησε δύο γιους, τον Αναστάση και το Λιάκο. ///////////////////////////////////////////////////////


Την Παρασκευή 25 Απριλίου στις 8.30 μ.μ. στο ΑΕΝΑΟΝ « Οι φίλοι του Σταύρου Ιωάννου » θα συγκεντρωθούν να μιλήσουν για τον φίλο τους. Την παρέα θα συντονίσει ο ζωγράφος Χρόνης Μπότσογλου. Η εκδήλωση γίνεται στα πλαίσια της έκθεσης «Στον Σταύρο Ιωάννου – Οι φίλοι του» (1945-2009). Επιμέλεια Έκθεσης: Χρήστος Ν. Θεοφίλης. Διάρκεια έκθεσης έως 29 Απριλίου 2014.


ΕPsilon Art Gallery Παναγίας Γιάτρισσας 12, Λουτράκι Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών Γράφει Ο κριτικός τέχνης Χρήστος Ν. Θεοφίλης, επιμελητής της έκθεσης Πρώτη έκθεση – ενότητα το 1988 με τον Δημήτρη Περδικίδη στην αίθουσα «Το Τρίτο Μάτι» του Νίκου Διομήδη Πετσάλη. Η δεύτερη το 2008 στη FIZZ της Γιάννας Γραμματοπούλου με την συμμετοχή Δέκα καλλιτεχνών, Δ. Αγραφιώτη, Ν. Αλεξίου, Α. Αντωνόπουλου, Μ. Αρφαρά, Γ. Γυπαράκη, Μ. Ζαχαριουδάκη, Χ. Κοντοσφύρη, Α. Σκούρτη, Π. Χαραλάμπους, Μ. Χάρου και από τις 8 ως τις 29 Ιουνίου στην Epsilon Art Gallery της Εύης Παντελέων στο Λουτράκι. Η εικαστική συνάντηση των καλλιτεχνών ΣΤΑΘΗ ΑΝΔΡΟΥΤΣΑΚΗ, ΜΑΡΙΑΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗ,ΗΛΙΑ ΧΑΡΙΣΗ και του γράφοντος απεύχεται τη μία και μοναδική εννοιολογική ταυτότητα. Η έκθεση προτρέπει στο διάλογο ταυτοτήτων. Η συνάντηση δεν απαντά στο ερώτημα τι είναι τέχνη. Η τέχνη των τεσσάρων είναι πριν από τη διαδικασία, είναι πριν από την ίδια την τέχνη και τα δεσμά της. Το αθέατο μετασχηματίζεται σε ορατό μόνο στην ιερή σιωπή των εργαστηρίων. Τα δομικά υλικά της έκθεσης είναι η αποδόμηση της ύλης και η αναχαρτογράφησή της. Το απόθεμα μνήμης. Η σοφία της καρδιάς απέναντι σε κάθε ολοκληρωτισμό-κέλυφος και ποτέ έως το έρεβος του εγώ. Έργα με ευτελή υλικά στην ποιητική της χειρονομίας και του ενστίκτου. Υ.γ. προηγήθη όλων η έκθεση που επιμελήθηκα το 1984 στην αίθουσα τέχνης ΑΝΤΗΝΩΡ του Λουκά Λουκακι με τον τίτλο ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ και με την συμμετοχή του Αλέξη Ακριθακη.


ΠΑΡΙΣΤΑΜΕΘΑ Στον διάλογο 1-13 IOYNIOY Επιμέλεια -πρόταση Χρήστος Ν. Θεοφίλης ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ EPsilon Art Gallery 1η αίθουσα: Παναγίας Γιάτρισσας 12, Λουτράκι 2η αίθουσα: Ελευθερίου Βενιζέλου 46, Λουτράκι 6977-878481, 27440-63895 Ωράριο γκαλερί Δευτέρα έως Σάββατο 10:30 - 14:00 & 18:00 - 21:30 Κυριακή 10:30 - 14:00 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ https://www.facebook.com/stavros.diakoumis Stavros Diakoumis https://www.facebook.com/ekaoukaki Ειρηνη Καουκακη https://www.facebook.com/efi.manou.16 Efi Manou https://www.facebook.com/profile.php?id=100010771058186 Rania Kapeliari https://www.facebook.com/stathis.androutsakis Stathis Androutsakis https://www.facebook.com/Elena-Garstea-404561279643339/ Elena Garstea https://www.facebook.com/profile.php?id=100016852301344 Αγγέλα Χρυσοβιτσανου https://www.facebook.com/solidakisvas Vassilis Solidakis https://www.facebook.com/nkarakon Νικος Καρακωνσταντης https://www.facebook.com/giorgos.feretos Giorgos Feretos ΠΑΡΙΣΤΑΜΕΘΑ Στον διάλογο Για την τέχνη και τον ποιητικό κριτικό στοχασμό μη φοβάστε, θα συνομιλούν σε πεδιάδες του τίποτα συμπαντικές και μόνες. Εκεί θα συνεχίσουμε ως ατομική πρωτοβουλία τον διάλογο. ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ


ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, κατά της Δογματικής νάρκης 8-29 ΑΠΡΙΛΊΟΥ 2019 Το lifestyle υπηρετεί την επικαιρική ελαφράδα και όχι το νέο. Το νέο στην τέχνη και το λόγο φέρει τη γνώση ότι υπάρχει ένα υβρίδιο επιστήμης – φιλοσοφίας - ηθικής και αυτή είναι η πορεία της ανθρωπότητας έως και σήμερα. Ο Διαλεκτικός Υλισμός των Μαρξ και Ένγκελς αφού ξεκαθάρισε με τον Ιδεαλισμό αποδυναμώνεται με την σειρά του στη νέα γλώσσα της Αστροφυσικής, Βιοτεχνολογίας και της Ηλεκτρονικής Δημοκρατίας - Ηλεκτρονικής Γραμματικής. Το σήμερα των Συμπαντικών οραμάτων αποζητά την δικιά του ανοικτή έρευνα και πλατύτερα τα όρια της σκέψης . Εκεί συνομιλεί το νέο στην τέχνη χωρίς κατ ανάγκη να δεσμεύεται σε μια Δογματική νάρκη. ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ, τεχνοκριτικός Συμμετέχουν οι: Stavroula Kaziale Anna Theocharaki Ελένη Πολυχρονάτου Athanasios Beroutsos Giorgos Feretos



17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014 “ΣΧΕΔΙΑ – ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ, ΣΧΕΔΙΕΣ- ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ” επιμελητής έκθεσης Χρήστος Ν. Θεοφίλης κριτικός τέχνης PAPATZIKOY GALLERY 26 Ag. Antoniou, 59100 – Veria e-mail: gallerypapatzikou@gmail.com T: +30 23310 70325 .ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΝΙΔΑΣ .ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ .ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΛΑΒΑΝΙΔΗΣ .ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΕΑΣ .ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΔΙΓΚΑ .ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗΣ .ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗΣ .ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΛΙΟΣ .ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΟΡΤΑΡΑΚΟΣ .ΧΡΟΝΗΣ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ .ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ν. ΠΑΤΣΙΟΣ .ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ .ΚΩΣΤΗΣ (ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ) .ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ .ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ Εκείνο που καθορίζει την κοσμοθεωρία του καλλιτέχνη είναι όχι το τι διά λόγου υποστηρίζει, αλλά με ποιανού μάτια βλέπει τον κόσμο. Ρητά ξεκάθαρος στο «απέναντι», γιατί συνειδητά το καθορίζει ως δομή που δεν έχει πνευματικό ενδιαφέρον για να συνομιλήσει ή να εκφράσει παράπονο ό,τι τον σκοτεινιάζει. Ο «διάλογος» που πηγάζει από παράπονο τον βρίσκει θλιβερό θύμα της ζωής σε φέρετρο-θέρετρο μουσείων, γκαλερί. Ο δημιουργός είναι μέρος ενός αταξικού κόσμου πνευματικών σχέσεων έως την καθαρότητα-κάθαρση αρχαίας τραγωδίας.Συνομιλεί με παθιασμένους στοχαστές που πάλευαν με τις ιδέες-οραματισμούς τους έως τις υποσυνείδητες πηγές του χιονοβρόχινου Ευρώτα της ψυχής τους για να ξεδιψάσουν. Σε αυτές τις πηγές, σε ήχους νυμφών, πάλλονται μάρμαρα, χρώμα και λόγος ποιητικός, εκεί αντάμα με τη μακραίωνη πολιτισμική ιστορία, ζώσα μνήμη, οι ελευθερογνωμούντες Ξενάκης, Σκαλκώτας, Χρήστου, Μητρόπουλος, Χαλεπάς, Σκλάβος, Στέρης, Μπουζιάνης, Φεραίος, Κάλβος, Κάλας, Άρης Αλεξάνδρου, Βάρναλης, Σαχτούρης, Λειβαδίτης, συνδαιτυμόνες σε νεκρόδειπνο αέναου διαλόγου, υψιπετούντες από την Αρχαία Ολυμπία έως τις όχθες του Λούσιου-Αλφειού και από εκεί στην ιερή των Αρκάδων κορυφή, το Λυκαίο Όρος. Χρήστος Θεοφίλης Κριτικός Τέχνης


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΕΑΣ // ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ // 7 ΜΑΪΟΥ - 30 ΜΑΪΟΥ 2009 Ο ζωγράφος εκθέτει την πρόσφατη δουλειά του, 2002 -2008. Τα θέματα του είναι συνήθως ανθρώπινες μορφές που αντιμετωπίζονται με την τεχνική του λαδιού, με σινική μελάνη αλλά και με μεικτή τεχνική. Ο Β. Δημητρέας μιλάει για το έργο του σε ένα σύντομο διάλογο με το Χρήστο Θεοφίλη: Χ.Θ: Νομίζω ότι στο έργο σας η αντίληψη – αντιμετώπιση, γραφή – φόρμα δοκιμάζονται στο αίτημα μιας κοινωνικό-πολιτικής, βιωμένης τέχνης. Β.Δ: Νομίζω ναι. Αλλά η αφετηρία είναι ευρύτερη και σύνθετη. Πρέπει ακόμα να διευκρινίσω κάτι? δεν πιστεύω ότι οι περισσότεροι καλλιτέχνες εικονογραφούν ή εικονοποιούν μια «ιδέα» ή ένα προϋπάρχον νόημα, χωρίς τροποποιήσεις μορφικές και νοηματικές. Η κοπιαστική προσπάθεια μορφοποίησης είναι συνήθως λιγότερο ή περισσότερο απρόβλεπτη. Οποιαδήποτε νοηματοδότηση, με τη στενή ή ευρύτερη έννοια, επιχειρεί ο καλλιτέχνης, διαρθρώνεται και αναδιαρθρώνεται αλλά και διυλίζεται από τη σύνολη προσωπικότητά του. Η σύνθετη αυτή διαδικασία δεν είναι μια απλή καταγραφή. Οι αφελείς εκλογικεύσεις της τέχνης είναι περισταλτικές και ζημιογόνες είτε χρησιμοποιούνται για την κοινωνικότερη λειτουργία της τέχνης, είτε χρησιμοποιούνται από μια πτωχευτική νοησιαρχία. Χ.Θ: Νομίζετε ότι η «κοσμοθέαση» του καλλιτέχνη απαιτεί μια διαρκή καλλιτεχνική έρευνα για να στηριχτεί μορφοπλαστικά, για να κατακτηθεί η αξιοπιστία της φόρμας; Β.Δ: Βεβαίως. Η όποια «κοσμοθέαση» του καλλιτέχνη απαιτεί μια διαρκή αναζήτηση, θα μπορούσα ίσως να πω, βασανιστική έρευνα για να στηριχτεί μορφοπλαστικά, για να κατακτηθεί η αξιοπιστία της φόρμας, και αυτό δεν οδηγεί αναγκαστικά σε έναν άδειο φορμαλισμό. Χ.Θ: Χωρίς να έχω την πρόθεση να προτείνω αξιολογικές κρίσεις, θέλω να σημειώσω τις διαρκείς μεταπλάσεις, τις συνθετικές αλλαγές, κάποτε και τη διάλυση της φόρμας και τη χαρακτηριστική χρήση του μαύρου χρώματος σε πολλά έργα του Β. Δημητρέα. Νομίζω ότι έχουμε ένα ύφος πυκνό και ιδιαζόντως προσωπικό. Θα τολμούσα να πω ότι διακρίνω μια συγγένεια «στάσης» με το Γ. Χαλεπά, τον Π. Σαραφιανό και το Γ. Σκλάβο. Ο ίδιος αναφέρεται συχνά στο Γκόγια και τον Καραβάτζιο μεταξύ άλλων. Επιμέλεια έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης, μέλος A.I.C.L. Association Internationale de la Critique litteraire / επιμελητής της στήλης "Αυτοπροσδιορισμοί" των σελίδων Γράμματα - Τέχνες - Εικαστικά της εφημερίδας "Η Αυγή" και συνεργάτης του περιοδικού "Culture" της εφημερίδας "’Ο Κόσμος του Επενδυτή’". Βιογραφικό Ο Β. Δημητρέας, Ομότιμος Καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, γεννήθηκε το 1934 στο Μελίσσι Κορινθίας. Από το 1958 έως το 1963 σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Ι. Μόραλη. Από το 1967 έως το 1975 εργάστηκε στο Παρίσι, όπου παράλληλα με τη ζωγραφική του, παρακολούθησε μαθήματα κοινωνιολογίας της Τέχνης. Δίδαξε στο Κέντρο Τεχνολογικών Εφαρμογών, στη Σχολή Βακαλό και αργότερα στην Α.Σ.Κ.Τ ως ειδικός επιστήμονας και λέκτορας. Από το 1985 έως το 2002 εργάστηκε ως καθηγητής ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Υπήρξε μέλος της «Ομάδας Τέχνης ά» και του «Κέντρου Εικαστικών Τεχνών». Συμμετείχε επίσης στην «Ομάδα για την επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη» ενώ ήταν ιδρυτικό μέλος της «Ομάδας Τέχνης 4++». Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια ως ομιλητής και έχει δημοσιεύσει κείμενα σε πολλά περιοδικά. Έχει παρουσιάσει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές. Hard cover 24 pages full color, size each sheet 22,5 x 22,5 cm. edition of 1500, Published by Peritechnon, Athens 09 Text: V. Dimitreas & Ch. Theofilis Athens 04/2009


12/11/2009 - 05/12/2009 ‘Dialogues’ Group Exhibition ‘Against the dogmatic mode and in favour of fellowship’ Angelos Antonopoulos, Zacharias Arvanitis, Michalis Arfaras, Vassilis Vlastaras, Yiannis Gourzis, Yiorgos Kazazis, Yiannis Kontaratos, Loukas Loukidis, Manolis Merabeliotis, Magda Siamkouri, Yiannis Skaltsas, Vicky Tsalamata, Kostas Tsolis, Pantelis Chandris, Panos Charalambous Curator: Christos Theofilis in collaboration with Fizz more Διάλογοι’ Κατά της δογματικής νάρκης και υπέρ της συναδελφικότητας Επιμέλεια Έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης, 12 Νοεμβρίου - 5 Δεκεμβρίου 2009 Δεκαπέντε καλλιτέχνες, με κοινό γνώρισμα την ενεργή εργασιακή τους σχέση στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας συν-διαλέγονται καλλιτεχνικά. Στην έκθεση οι: Άγγελος Αντωνόπουλος, Ζαχαρίας Αρβανίτης, Μιχάλης Αρφαράς, Βασίλης Βλασταράς, Γιάννης Γουρζής, Γιώργος Καζάζης, Γιάννης Κονταράτος, Λουκάς Λουκίδης, Μανώλης Μεραμπελιώτης, Μάγδα Σιάμκουρη, Γιάννης Σκαλτσάς, Βίκυ Τσαλαματά, Κώστας Τσώλης, Παντελής Χανδρής και Πάνος Χαραλάμπους.


fizz gallery,Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών. Επιμελητής Χρήστος Θεοφίλης “ Τhe aesthetic activation of cheapness materials”Curated by Christos Theofilis December 2, 2008 - January 3, 2009 Group Exhibition > Dimosthenis Agrafiotis, Nikos Alexiou, Aggelos Antonopoulos, Michalis Arfaras, Yiorgos Gyparakis, Manolis Zacharioudakis, Charis kontosphyris, Aggelos Skourtis, Panos Charalambous, Manolis Charos ομαδική έκθεση 'Τhe aesthetic activation of cheapness materials' Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών' Dimosthenis Agrafiotis | Nikos Alexiou | Aggelos Antonopoulos | Michalis Arfaras | Yiorgos Gyparakis | Manolis Zacharioudakis | Charis Kontosphyris | Aggelos Skourtis | Panos Charalambous | Manolis Charos 2 Δεκεμβρίου 2008 – 3 Ιανουαρίου 2009 Η fizz gallery, εγκαινιάζει την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου την ομαδική έκθεση με τίτλο «Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών». Δέκα καλλιτέχνες, οι Δ. Αγραφιώτης, Ν. Αλεξίου, Α. Αντωνόπουλος, Μ. Αρφαράς, Γ. Γυπαράκης, Μ. Ζαχαριουδάκης, Χ. Κοντοσφύρης, Α. Σκούρτης, Π. Χαραλάμπους και Μ. Χάρος καταπιάνονται με απλά υλικά που, παρά τον ευτελή χαρακτήρα τους, μετατρέπονται σε φορείς ποιητικής έκφρασης και ανοίγουν/προκαλούν μία εικαστική συνομιλία με ποικίλες σημειολογικές προεκτάσεις. Ο Χρήστος Θεοφίλης*, επιμελητής της έκθεσης, γράφει: «Η εικαστική συνάντηση των δέκα καλλιτεχνών και του γράφοντος απεύχεται τη μία και μοναδική εννοιολογική ταυτότητα. Η έκθεση προτρέπει στο διάλογο ταυτοτήτων. Η συνάντηση δεν απαντά στο ερώτημα τι είναι τέχνη. Η τέχνη των δέκα είναι πριν από τη διαδικασία, είναι πριν από την ίδια την τέχνη και τα δεσμά της. Το αθέατο μετασχηματίζεται σε ορατό μόνο στην ιερή σιωπή των εργαστηρίων. Τα δομικά υλικά της έκθεσης είναι η αποδόμηση της ύλης και η αναχαρτογράφησή της. Το απόθεμα μνήμης. Η σοφία της καρδιάς απέναντι σε κάθε ολοκληρωτισμό-κέλυφος και ποτέ έως το έρεβος του εγώ. Έργα με ευτελή υλικά στην ποιητική της χειρονομίας και του ενστίκτου».






3-29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013 «Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών» επιμελητής έκθεσης Χρήστος Ν. Θεοφίλης κριτικός τέχνης ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΕΝΑΟΝ Νεοφύτου Βάμβα 5 Κολωνάκι 10674 Αθήνα Τηλ.: 210 6711264 – Fax: 210 6745086 aenart@otenet.gr Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα και Σάββατο: 11.00 π.μ. – 5.00 μ.μ. Τρίτη – Παρασκευή: 11.00 π.μ. – 3 μ.μ. & 6.00 μ.μ. -- 9.00 μ.μ. .ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ .ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΩΤΣΟΣ .ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΖΙΑΛΕ .ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗΣ .ΕΛΕΑΝΝΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ .ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΟΡΤΑΡΑΚΟΣ .ΜΑΓΔΑ ΣΙΑΜΚΟΥΡΗ .ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ .ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ Γράφει Ο κριτικός τέχνης Χρήστος Ν. Θεοφίλης, επιμελητής της έκθεσης ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ. Πρώτη έκθεση – ενότητα το 1988 με τον Δημήτρη Περδικίδη στην αίθουσα «Το Τρίτο Μάτι» του Νίκου Διομήδη Πετσάλη. Η δεύτερη το 2008 στη FIZZ της Γιάννας Γραμματοπούλου με την συμμετοχή Δέκα καλλιτεχνών, Δ. Αγραφιώτη, Ν. Αλεξίου, Α. Αντωνόπουλου, Μ. Αρφαρά, Γ. Γυπαράκη, Μ. Ζαχαριουδάκη, Χ. Κοντοσφύρη, Α. Σκούρτη, Π. Χαραλάμπους, Μ. Χάρου και 8 - 29 Ιουνίου 2013στην Epsilon Art Gallery της Εύης Παντελέων στο Λουτράκι με την συμμετοχή των Σ. Ανδρουτσακη, Μ. Βασιλακη Η. Χαριση. Η εικαστική συνάντηση των καλλιτεχνών ΜΙΧΑΛΗ ΑΡΦΑΡΑ, ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΩΤΣΟΥ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΚΑΖΙΑΛΕ, ΧΑΡΗ ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗ, ΕΛΕΑΝΝΑΣ ΜΑΡΤΙΝΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΟΡΤΑΡΑΚΟΥ, ΜΑΓΔΑΣ ΣΙΑΜΚΟΥΡΗ, ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΑΚΙΡΗ, ΜΑΝΩΛΗ ΧΑΡΟΥ και του γράφοντος απεύχεται τη μία και μοναδική εννοιολογική ταυτότητα. Η έκθεση προτρέπει στο διάλογο ταυτοτήτων. Η συνάντηση δεν απαντά στο ερώτημα τι είναι τέχνη. Τα έργα της έκθεσης είναι πριν από τη διαδικασία, είναι πριν από την ίδια την τέχνη και τα δεσμά της. Το αθέατο μετασχηματίζεται σε ορατό μόνο στην ιερή σιωπή των εργαστηρίων. Τα δομικά υλικά της έκθεσης είναι η αποδόμηση της ύλης και η αναχαρτογράφησή της. Το απόθεμα μνήμης. Η σοφία της καρδιάς απέναντι σε κάθε ολοκληρωτισμό-κέλυφος και ποτέ έως το έρεβος του εγώ. Έργα με ευτελή υλικά στην ποιητική της χειρονομίας και του ενστίκτου. Υ. γ. προηγήθη όλων η έκθεση που επιμελήθηκα το 1984 στην αίθουσα τέχνης ΑΝΤΗΝΩΡ του Λουκά Λουκακη με τον τίτλο ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ και με κεντρική εικαστική φωνή την συμμετοχή του Αλέξη Ακριθακη.



ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, κατά της Δογματικής νάρκης 8-29 ΑΠΡΙΛΊΟΥ 2019 Το lifestyle υπηρετεί την επικαιρική ελαφράδα και όχι το νέο. Το νέο στην τέχνη και το λόγο φέρει τη γνώση ότι υπάρχει ένα υβρίδιο επιστήμης – φιλοσοφίας - ηθικής και αυτή είναι η πορεία της ανθρωπότητας έως και σήμερα. Ο Διαλεκτικός Υλισμός των Μαρξ και Ένγκελς αφού ξεκαθάρισε με τον Ιδεαλισμό αποδυναμώνεται με την σειρά του στη νέα γλώσσα της Αστροφυσικής, Βιοτεχνολογίας και της Ηλεκτρονικής Δημοκρατίας - Ηλεκτρονικής Γραμματικής. Το σήμερα των Συμπαντικών οραμάτων αποζητά την δικιά του ανοικτή έρευνα και πλατύτερα τα όρια της σκέψης . Εκεί συνομιλεί το νέο στην τέχνη χωρίς κατ ανάγκη να δεσμεύεται σε μια Δογματική νάρκη. ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ, τεχνοκριτικός Συμμετέχουν οι: Stavroula Kaziale Anna Theocharaki Ελένη Πολυχρονάτου Athanasios Beroutsos Giorgos Feretos



ΠΑΡΙΣΤΑΜΕΘΑ Στον διάλογο 1-13 IOYNIOY Επιμέλεια -πρόταση Χρήστος Ν. Θεοφίλης ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ EPsilon Art Gallery 1η αίθουσα: Παναγίας Γιάτρισσας 12, Λουτράκι 2η αίθουσα: Ελευθερίου Βενιζέλου 46, Λουτράκι 6977-878481, 27440-63895 Ωράριο γκαλερί Δευτέρα έως Σάββατο 10:30 - 14:00 & 18:00 - 21:30 Κυριακή 10:30 - 14:00 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ https://www.facebook.com/stavros.diakoumis Stavros Diakoumis https://www.facebook.com/ekaoukaki Ειρηνη Καουκακη https://www.facebook.com/efi.manou.16 Efi Manou https://www.facebook.com/profile.php?id=100010771058186 Rania Kapeliari https://www.facebook.com/stathis.androutsakis Stathis Androutsakis https://www.facebook.com/Elena-Garstea-404561279643339/ Elena Garstea https://www.facebook.com/profile.php?id=100016852301344 Αγγέλα Χρυσοβιτσανου https://www.facebook.com/solidakisvas Vassilis Solidakis https://www.facebook.com/nkarakon Νικος Καρακωνσταντης https://www.facebook.com/giorgos.feretos Giorgos Feretos ΠΑΡΙΣΤΑΜΕΘΑ Στον διάλογο Για την τέχνη και τον ποιητικό κριτικό στοχασμό μη φοβάστε, θα συνομιλούν σε πεδιάδες του τίποτα συμπαντικές και μόνες. Εκεί θα συνεχίσουμε ως ατομική πρωτοβουλία τον διάλογο. ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ


3-29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013 «Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών» επιμελητής έκθεσης Χρήστος Ν. Θεοφίλης κριτικός τέχνης ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΕΝΑΟΝ Νεοφύτου Βάμβα 5 Κολωνάκι 10674 Αθήνα Τηλ.: 210 6711264 – Fax: 210 6745086 aenart@otenet.gr Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα και Σάββατο: 11.00 π.μ. – 5.00 μ.μ. Τρίτη – Παρασκευή: 11.00 π.μ. – 3 μ.μ. & 6.00 μ.μ. -- 9.00 μ.μ. .ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ .ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΩΤΣΟΣ .ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΖΙΑΛΕ .ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗΣ .ΕΛΕΑΝΝΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ .ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΟΡΤΑΡΑΚΟΣ .ΜΑΓΔΑ ΣΙΑΜΚΟΥΡΗ .ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ .ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ


ΕPsilon Art Gallery Παναγίας Γιάτρισσας 12, Λουτράκι Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών Γράφει Ο κριτικός τέχνης Χρήστος Ν. Θεοφίλης, επιμελητής της έκθεσης Πρώτη έκθεση – ενότητα το 1988 με τον Δημήτρη Περδικίδη στην αίθουσα «Το Τρίτο Μάτι» του Νίκου Διομήδη Πετσάλη. Η δεύτερη το 2008 στη FIZZ της Γιάννας Γραμματοπούλου με την συμμετοχή Δέκα καλλιτεχνών, Δ. Αγραφιώτη, Ν. Αλεξίου, Α. Αντωνόπουλου, Μ. Αρφαρά, Γ. Γυπαράκη, Μ. Ζαχαριουδάκη, Χ. Κοντοσφύρη, Α. Σκούρτη, Π. Χαραλάμπους, Μ. Χάρου και από τις 8 ως τις 29 Ιουνίου στην Epsilon Art Gallery της Εύης Παντελέων στο Λουτράκι. Η εικαστική συνάντηση των καλλιτεχνών ΣΤΑΘΗ ΑΝΔΡΟΥΤΣΑΚΗ, ΜΑΡΙΑΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗ,ΗΛΙΑ ΧΑΡΙΣΗ και του γράφοντος απεύχεται τη μία και μοναδική εννοιολογική ταυτότητα. Η έκθεση προτρέπει στο διάλογο ταυτοτήτων. Η συνάντηση δεν απαντά στο ερώτημα τι είναι τέχνη. Η τέχνη των τεσσάρων είναι πριν από τη διαδικασία, είναι πριν από την ίδια την τέχνη και τα δεσμά της. Το αθέατο μετασχηματίζεται σε ορατό μόνο στην ιερή σιωπή των εργαστηρίων. Τα δομικά υλικά της έκθεσης είναι η αποδόμηση της ύλης και η αναχαρτογράφησή της. Το απόθεμα μνήμης. Η σοφία της καρδιάς απέναντι σε κάθε ολοκληρωτισμό-κέλυφος και ποτέ έως το έρεβος του εγώ. Έργα με ευτελή υλικά στην ποιητική της χειρονομίας και του ενστίκτου. Υ.γ. προηγήθη όλων η έκθεση που επιμελήθηκα το 1984 στην αίθουσα τέχνης ΑΝΤΗΝΩΡ του Λουκά Λουκακι με τον τίτλο ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ και με την συμμετοχή του Αλέξη Ακριθακη.


17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014 “ΣΧΕΔΙΑ – ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ, ΣΧΕΔΙΕΣ- ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ” επιμελητής έκθεσης Χρήστος Ν. Θεοφίλης κριτικός τέχνης PAPATZIKOY GALLERY 26 Ag. Antoniou, 59100 – Veria e-mail: gallerypapatzikou@gmail.com T: +30 23310 70325 .ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΝΙΔΑΣ .ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ .ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΛΑΒΑΝΙΔΗΣ .ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΕΑΣ .ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΔΙΓΚΑ .ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗΣ .ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗΣ .ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΛΙΟΣ .ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΟΡΤΑΡΑΚΟΣ .ΧΡΟΝΗΣ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ .ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ν. ΠΑΤΣΙΟΣ .ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ .ΚΩΣΤΗΣ (ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ) .ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ .ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ Εκείνο που καθορίζει την κοσμοθεωρία του καλλιτέχνη είναι όχι το τι διά λόγου υποστηρίζει, αλλά με ποιανού μάτια βλέπει τον κόσμο. Ρητά ξεκάθαρος στο «απέναντι», γιατί συνειδητά το καθορίζει ως δομή που δεν έχει πνευματικό ενδιαφέρον για να συνομιλήσει ή να εκφράσει παράπονο ό,τι τον σκοτεινιάζει. Ο «διάλογος» που πηγάζει από παράπονο τον βρίσκει θλιβερό θύμα της ζωής σε φέρετρο-θέρετρο μουσείων, γκαλερί. Ο δημιουργός είναι μέρος ενός αταξικού κόσμου πνευματικών σχέσεων έως την καθαρότητα-κάθαρση αρχαίας τραγωδίας.Συνομιλεί με παθιασμένους στοχαστές που πάλευαν με τις ιδέες-οραματισμούς τους έως τις υποσυνείδητες πηγές του χιονοβρόχινου Ευρώτα της ψυχής τους για να ξεδιψάσουν. Σε αυτές τις πηγές, σε ήχους νυμφών, πάλλονται μάρμαρα, χρώμα και λόγος ποιητικός, εκεί αντάμα με τη μακραίωνη πολιτισμική ιστορία, ζώσα μνήμη, οι ελευθερογνωμούντες Ξενάκης, Σκαλκώτας, Χρήστου, Μητρόπουλος, Χαλεπάς, Σκλάβος, Στέρης, Μπουζιάνης, Φεραίος, Κάλβος, Κάλας, Άρης Αλεξάνδρου, Βάρναλης, Σαχτούρης, Λειβαδίτης, συνδαιτυμόνες σε νεκρόδειπνο αέναου διαλόγου, υψιπετούντες από την Αρχαία Ολυμπία έως τις όχθες του Λούσιου-Αλφειού και από εκεί στην ιερή των Αρκάδων κορυφή, το Λυκαίο Όρος. Χρήστος Θεοφίλης Κριτικός Τέχνης


fizz gallery,Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών. Επιμελητής Χρήστος Θεοφίλης “ Τhe aesthetic activation of cheapness materials”Curated by Christos Theofilis December 2, 2008 - January 3, 2009 Group Exhibition > Dimosthenis Agrafiotis, Nikos Alexiou, Aggelos Antonopoulos, Michalis Arfaras, Yiorgos Gyparakis, Manolis Zacharioudakis, Charis kontosphyris, Aggelos Skourtis, Panos Charalambous, Manolis Charos ομαδική έκθεση 'Τhe aesthetic activation of cheapness materials' Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών' Dimosthenis Agrafiotis | Nikos Alexiou | Aggelos Antonopoulos | Michalis Arfaras | Yiorgos Gyparakis | Manolis Zacharioudakis | Charis Kontosphyris | Aggelos Skourtis | Panos Charalambous | Manolis Charos 2 Δεκεμβρίου 2008 – 3 Ιανουαρίου 2009 Η fizz gallery, εγκαινιάζει την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου την ομαδική έκθεση με τίτλο «Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών». Δέκα καλλιτέχνες, οι Δ. Αγραφιώτης, Ν. Αλεξίου, Α. Αντωνόπουλος, Μ. Αρφαράς, Γ. Γυπαράκης, Μ. Ζαχαριουδάκης, Χ. Κοντοσφύρης, Α. Σκούρτης, Π. Χαραλάμπους και Μ. Χάρος καταπιάνονται με απλά υλικά που, παρά τον ευτελή χαρακτήρα τους, μετατρέπονται σε φορείς ποιητικής έκφρασης και ανοίγουν/προκαλούν μία εικαστική συνομιλία με ποικίλες σημειολογικές προεκτάσεις. Ο Χρήστος Θεοφίλης*, επιμελητής της έκθεσης, γράφει: «Η εικαστική συνάντηση των δέκα καλλιτεχνών και του γράφοντος απεύχεται τη μία και μοναδική εννοιολογική ταυτότητα. Η έκθεση προτρέπει στο διάλογο ταυτοτήτων. Η συνάντηση δεν απαντά στο ερώτημα τι είναι τέχνη. Η τέχνη των δέκα είναι πριν από τη διαδικασία, είναι πριν από την ίδια την τέχνη και τα δεσμά της. Το αθέατο μετασχηματίζεται σε ορατό μόνο στην ιερή σιωπή των εργαστηρίων. Τα δομικά υλικά της έκθεσης είναι η αποδόμηση της ύλης και η αναχαρτογράφησή της. Το απόθεμα μνήμης. Η σοφία της καρδιάς απέναντι σε κάθε ολοκληρωτισμό-κέλυφος και ποτέ έως το έρεβος του εγώ. Έργα με ευτελή υλικά στην ποιητική της χειρονομίας και του ενστίκτου».


fizz gallery,Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών. Επιμελητής Χρήστος Θεοφίλης “ Τhe aesthetic activation of cheapness materials”Curated by Christos Theofilis December 2, 2008 - January 3, 2009 Group Exhibition > Dimosthenis Agrafiotis, Nikos Alexiou, Aggelos Antonopoulos, Michalis Arfaras, Yiorgos Gyparakis, Manolis Zacharioudakis, Charis kontosphyris, Aggelos Skourtis, Panos Charalambous, Manolis Charos ομαδική έκθεση 'Τhe aesthetic activation of cheapness materials' Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών' Dimosthenis Agrafiotis | Nikos Alexiou | Aggelos Antonopoulos | Michalis Arfaras | Yiorgos Gyparakis | Manolis Zacharioudakis | Charis Kontosphyris | Aggelos Skourtis | Panos Charalambous | Manolis Charos 2 Δεκεμβρίου 2008 – 3 Ιανουαρίου 2009 Η fizz gallery, εγκαινιάζει την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου την ομαδική έκθεση με τίτλο «Η αισθητική ενεργοποίηση των ευτελών υλικών». Δέκα καλλιτέχνες, οι Δ. Αγραφιώτης, Ν. Αλεξίου, Α. Αντωνόπουλος, Μ. Αρφαράς, Γ. Γυπαράκης, Μ. Ζαχαριουδάκης, Χ. Κοντοσφύρης, Α. Σκούρτης, Π. Χαραλάμπους και Μ. Χάρος καταπιάνονται με απλά υλικά που, παρά τον ευτελή χαρακτήρα τους, μετατρέπονται σε φορείς ποιητικής έκφρασης και ανοίγουν/προκαλούν μία εικαστική συνομιλία με ποικίλες σημειολογικές προεκτάσεις. Ο Χρήστος Θεοφίλης*, επιμελητής της έκθεσης, γράφει: «Η εικαστική συνάντηση των δέκα καλλιτεχνών και του γράφοντος απεύχεται τη μία και μοναδική εννοιολογική ταυτότητα. Η έκθεση προτρέπει στο διάλογο ταυτοτήτων. Η συνάντηση δεν απαντά στο ερώτημα τι είναι τέχνη. Η τέχνη των δέκα είναι πριν από τη διαδικασία, είναι πριν από την ίδια την τέχνη και τα δεσμά της. Το αθέατο μετασχηματίζεται σε ορατό μόνο στην ιερή σιωπή των εργαστηρίων. Τα δομικά υλικά της έκθεσης είναι η αποδόμηση της ύλης και η αναχαρτογράφησή της. Το απόθεμα μνήμης. Η σοφία της καρδιάς απέναντι σε κάθε ολοκληρωτισμό-κέλυφος και ποτέ έως το έρεβος του εγώ. Έργα με ευτελή υλικά στην ποιητική της χειρονομίας και του ενστίκτου».





12/11/2009 - 05/12/2009 ‘Dialogues’ Group Exhibition ‘Against the dogmatic mode and in favour of fellowship’ Angelos Antonopoulos, Zacharias Arvanitis, Michalis Arfaras, Vassilis Vlastaras, Yiannis Gourzis, Yiorgos Kazazis, Yiannis Kontaratos, Loukas Loukidis, Manolis Merabeliotis, Magda Siamkouri, Yiannis Skaltsas, Vicky Tsalamata, Kostas Tsolis, Pantelis Chandris, Panos Charalambous Curator: Christos Theofilis in collaboration with Fizz more Διάλογοι’ Κατά της δογματικής νάρκης και υπέρ της συναδελφικότητας Επιμέλεια Έκθεσης: Χρήστος Θεοφίλης, 12 Νοεμβρίου - 5 Δεκεμβρίου 2009 Δεκαπέντε καλλιτέχνες, με κοινό γνώρισμα την ενεργή εργασιακή τους σχέση στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας συν-διαλέγονται καλλιτεχνικά. Στην έκθεση οι: Άγγελος Αντωνόπουλος, Ζαχαρίας Αρβανίτης, Μιχάλης Αρφαράς, Βασίλης Βλασταράς, Γιάννης Γουρζής, Γιώργος Καζάζης, Γιάννης Κονταράτος, Λουκάς Λουκίδης, Μανώλης Μεραμπελιώτης, Μάγδα Σιάμκουρη, Γιάννης Σκαλτσάς, Βίκυ Τσαλαματά, Κώστας Τσώλης, Παντελής Χανδρής και Πάνος Χαραλάμπους.


 Χρήστος Θεοφίλης Christos Theofilis Visual Artist