ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ Το
σήμερα των Συμπαντικών οραμάτων αποζητά
την δικιά του ανοικτή ερευνά και πλατύτερα
τα όρια της σκέψης .
Στους διάλογους του
Μπέρκλεϋ ο Φιλόνους παγιδεύει τον Υλα.
Προβλέπει βάσει των ερωτήσεων του τις
απαντήσεις και στήνει διαρκώς παγίδες.
Οι ΜΙΚΡΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ δεν υιοθετούν αυτή
την τακτική. Βιώνουν ως αγωνιά την
ρευστότητα του εικαστικού χώρου που
επιτρέπει την ευκολία «αυτοί» να δηλώνουν
και να κάνουν ότι θέλουν με φιλοδοξίες
μεγαλύτερες των δυνατοτήτων τους. Για
να οδηγήσουμε τον διαλογο μας έξω από
τα στηρίγματα της ατροφικής ευγένειας
και μακριά από τις ύπουλες διαβεβαίωσης
ότι όλα πάνε καλά, νομίζω ότι η τέχνη
δεν είναι το σχήμα που δίνεται από τους
επιμελητές εκθέσεων. Αυτή η μορφή
προσέγγισης-ανάλυσης , δεν καταρρέει
συνήθως στους πλασμούς των επινοήσεων
;
Για να μην έχουμε
συνείδηση ψευδή, υπέρτατος σκοπός των
κενόδοξων της κριτικής είναι το να
καθορίζουν τις αρχές της τέχνης να
θέτουν τους κανόνες που επιτρέπουν να
κρίνει κανείς τα έργα τέχνης, αναφέρομαι
και δεν εξαιρώ τα υπολείμματα των
νεοκλασικών κανόνων που κυριαρχούν
ακόμα και σήμερα στους Ιστορικούς της
τέχνης. Παρατηρούν το έργο σε ποιο βαθμό
αντιστοιχεί με κάποιο τυπικό ορισμό,
άψυχο και αφηρημένο, μηχανιστικής
διάθεσης η με κάποια καλλιτεχνική
αναφορά γνωστή και εξαντλημένη. Δεν
εξαιρώ την κριτική δια μέσου της
εννοιολογικής αντίληψης που επιχειρεί
την ερμηνεία των συμβόλων της τέχνης
ούτε και την ερμηνεία με διαλεκτικούς
συλλογισμούς. Αναζητώ το ενιαίο στην
προσωπικότητα. Ο μεγάλος καλλιτέχνης
Εικαστικός η Ποιητής είναι Φιλόσοφος
και κριτικός τέχνης. Πρώτη του ύλη η
εικαστική αντίληψη και η διαλεκτική
σκέψη και όλα να υποτάσσονται στον
έλεγχο της καλλιτεχνικής κρίσης.
Να διαλέξουμε για να
είμαστε ελεύθεροι το «καταφύγιο» μας;
Την αφελή συγκατοίκηση με τον πατερναλιστή
, τον θεοποιημένο ήρωα, τον lifestyle
καλλιτέχνη, τον lifestyle τεχνοκριτικό, τη
lifestyle γκαλερί, τον συλλέκτη και ταυτόχρονα
χορηγό επικοινωνίας μας; Να διαλέξουμε
τους αφέντες μας και να νομίζουμε ότι
συμμετέχουμε; Μετασχηματίζοντας τις
ιδέες μας θα οδηγήσουμε ουσιαστικά την
ύπαρξη μας σε πλήρη υποταγή και η νέα
μας ελευθέρια θα είναι η καθυπόταξη μας
στο «καταφύγιο». Η επικύρωση μας στον
εικαστικό χώρο αξίζει του αντιτίμου;
Το αδύνατο σημείο
και ο φόβος του «καταφυγίου» είναι οι
πραγματικές δυνάμεις έξω από αυτό. Η
ατομική ελευθέρια-η ανυπακοή-η άρνηση.
Στόχος και μηχανισμός του «καταφύγιου»
είναι ο διανοητικός ακρωτηριασμός .
Το lifestyle υπηρετεί την
επικαιρική ελαφράδα και όχι το νέο. Το
νέο στην τέχνη και το λόγο φέρει τη γνώση
ότι υπάρχει ένα υβρίδιο επιστήμης –
φιλοσοφίας - ηθικής και αυτή είναι η
πορεία της ανθρωπότητας έως και σήμερα.
Ο Διαλεκτικός Υλισμός των Μαρξ και
Ένγκελς αφού ξεκαθάρισε με τον Ιδεαλισμό
αποδυναμώνεται με την σειρά του στη νέα
γλώσσα της Αστροφυσικής, Βιοτεχνολογίας
και της Ηλεκτρονικής Δημοκρατίας -
Ηλεκτρονικής Γραμματικής. Το σήμερα
των Συμπαντικών οραμάτων αποζητά την
δικιά του ανοικτή ερευνά και πλατύτερα
τα όρια της σκέψης . Εκεί συνομιλεί το
νέο στην τέχνη χωρίς κατ ανάγκη να
δεσμεύετε σε μια Δογματική νάρκη.
Η Αγωνιά πάντα θα
υπάρχει «τι άραγε ειν’ ουσία ,τι άραγε
είναι σκιά » Κόλεριτζ , 1797 Η μοίρα των
εθνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.